Gouden rotsen en gouden pagodes. - Reisverslag uit Hsipaw, Myanmar van Bert en Resie - WaarBenJij.nu Gouden rotsen en gouden pagodes. - Reisverslag uit Hsipaw, Myanmar van Bert en Resie - WaarBenJij.nu

Gouden rotsen en gouden pagodes.

Blijf op de hoogte en volg Bert en Resie

26 December 2013 | Myanmar, Hsipaw

Onze eerste week zit er bijna op. Al veel gezien en vooral genoten van de sfeer van Myanmar. Er zijn opvallend weing toeristen en dat is heerlijk. Contact is erg makkelijk, mensen en vooral kinderen vinden het erg leuk om te zwaaien en te glimlachen. Geen probleem om een foto's te maken. Bert heeft nu al meer foto's gemaakt van monniken, mensen en kinderen dan van menig andere reis

De Schwedagon Pagode in Yangoon is indrukwekkend met 60 ton goud.
We bezochten de goude rots, met een stevige wandeling bergop.

Daarna met een korte binnenlandse vlucht naar Mandalay en vervolgens 6 uur in de bus naar Hsipaw. We maken een mooie wandeling door en rond het dorp en zien hoe het er hier dagelijks aan toe gaat.

Morgen worden we gedropt voor een 2 daagse trekking en zullen we logeren bij mensen thuis.

Eten en drinken is natuurlijk prima, zelfs al een paar keer lekkere wijn gedronken.De groep is zeer gemeleerd, de reisleider is ervaren en leuk.

Het is dagelijks onbewolkt rond de 30 graden. In de bergen wordt het wat koeler.

Het internet is hier vrij traag dus de foto's volgen nog.

Happy Christmas !

• 26 December 2013 - 15:47

Jet En Leo:

Klinkt goed allemaal. De kerst-'verplichtigingen' zitten er voor ons op.
    Je kunt toch maar beter op reis zijn in deze periode.
    Geniet van het land en het mooie weer.

We wensen jullie alvast een goede jaarwisseling in Myanmar.

• 27 December 2013 - 12:53

Bo Max Jan Dorien:

Hallo lieverds,
    We hebben jullie gemist met Kerst. Je hebt het vast heerlijk in die temperaturen, zonder kerstboom. Helemaal niet erg. Leuk om jullie berichten te lezen. We verheugen ons op de plaatjes. Veel liefs uit ons kikkerlandje xxxx

• 02 Januari 2014 - 10:12

Bianca Michel En Joris :

Goedemorgen!
    Ik wist helemaal niet waar jullie reis dit jaar naar toe zou gaan.... Maar daar kwam ik snel via deze weg achter ;)
    Uiteraard voor jullie de allerallerbeste wensen. Heel veel reisplezier en we blijven jullie volgen.
    xxx vanuit Milsbeek
    Michel Bianca en Joris

• 03 Januari 2014 - 11:06

Jo De Valk:

Hallo Bert en Resie,

Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar. Het zal daar vast wel mooi zijn. Alleen, ik hoop dat jullie geen problemen krijgen in die landen in de grote steden want daar is de nodige onrust heb ik uit het nieuws begrepen. Maar warschijnlijk komen jullie daar niet. Geniet van de leuke vakantie.

groeten,

Jo