Afscheid van Myanmar - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Bert en Resie - WaarBenJij.nu Afscheid van Myanmar - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Bert en Resie - WaarBenJij.nu

Afscheid van Myanmar

Door: Resie en Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert en Resie

13 Januari 2014 | Myanmar, Rangoon

Vandaag vertrekken we naar Thailand, tijd om afscheid te nemen van een bijzonder land. De laatste week ging, zoals gewoonlijk, ook in sneltreinvaart.

Hoogtepunt van de laatste week was het Inle meer. We voeren met bootjes door drijvende dorpen en groentetuinen. We sliepen in een hotel op palen in het meer, leuk om het hotel binnen te varen.

We proefden van de wijnen bij het Red Mountain Estate. En natuurlijk wandelden we rond en genoten van de dagelijkse bezigheden van de Burmezen.

Onze reis door Myanmar zit erop.
We hebben geweldig genoten van het prachtige land en het mooie weer; we kunnen ons geen reis voor de geest halen waar het constant zo mooi weer was, geen druppel regen, geen wolkje aan de lucht.

We hebben genoten van de pagodes, de natuur, de monniken, de glimlach en veel andere bezienswaardigeheden. Het was plezierig reizen met de groepsgenoten, vaak en veel lol gehad. We hebben heerlijk gegeten, Burmees, Thais, Chinees en soms pizza of pasta.

Maar vooral genoten we van de enorm vriendelijke bevolking. Myanmar is een beetje China van 20 naar geleden. We zijn erg benieuwd hoe het land zich verder gaat ontwikkelen

Inmiddels is het ook gelukt om foto's te plaatsen, dus geniet nog even met ons mee, de rest komt als we in Thailand

Groetjes en een prettige werkweek.

• 13 Januari 2014 - 08:52

Eef En Leo:

Jeetje wat een onwijs mooie foto's!!! de sfeer spat ervan af. Zo puur.
    We zijn erg nieuwsgierig naar de rest van de verhalen als jullie terug zijn.
    Wij vertrekken 25 januari voor 16 dagen naar Suriname. We hopen met net zulke mooie verhalen terug te komen.
    Geniet nog van de rest van de reis en tot ziens!
    Grt Eef en Leo

• 13 Januari 2014 - 13:06

Simone:

Dag beide!
    Wat een heerlijke sfeer roepen jullie berichtjes en de foto's op. Zeer uitnodigend. Fijn te lezen dat jullie van een uitstekende vakantie genieten....en ons een fijne werkweek wensen ;-)
    Hartelijke groeten, ook van Erik,
    Simone

• 13 Januari 2014 - 17:44

Jet En Leo:

Alweer zo'n mooie reis! We gaan Myanmar toevoegen aan ons verlanglijstje. Deze winter voor ons geen verre reis. Zijn wel behoorlijk jaloers op jullie (ook op Leo en Eef). In het voorjaar gaan we proberen weer een reünie-tje te plannen. Kunnen we weer verhalen uitwisselen.
    Geniet van het vervolg in Thailand.
    Groetjes Jet en Leo

• 13 Januari 2014 - 21:28

Paulien En Simon:

Prachtige foto's; ben benieuwd of we weer een mooie vond krijgen als jullie weer in Nederland zijn.
    Mooi land, met, zo te zien heel vriendelijke mensen.
    Geniet nog maar volop.
    groet
    Paulien en Simon

• 17 Januari 2014 - 08:18

Fam Coolen & Co:

Hallo lieve Bert en Resie,
    wat een prachtige verhalen en schitterende foto's.
    We kunnen wel zien dat jullie dik aan het genieten zijn.
    We hopen dat de reis naar Thailand inmiddels goed is verlopen.
    Jullie hoeven nog even niet aan het werk te denken...... geniet ervan!
    veel liefs uit Limburg xxx